Kakor

Jag måste bara skriva om mina kakor som jag åt igår, jag vet de kanske inte är det mest nödvändiga att skriva om men det beskriver hur fina personer är här. Jag fick två större kakor igår och hade kunnat få fler eftersom det fanns massor av de på grillningen på kvällen men jag valde att stoppa intaget vid två.

Kaka nr 1: jag var så hungrig innan lunch och köpte en banan i en matsal/restaurang och den bananen gick seriöst inte att skala, först tänkte jag inte gå tillbaka med den....Men jag var mig verkligen hungrig ....så jag frågade en "tant" bakom kassan om de hade andra bananer och höll upp min banan och hon tyckte så synd om mig som hade fått en SÅ dålig banan och sa direkt att jag skulle ta en annan frukt, (de hade inga andra bananer) men hon ville att jag skulle ha dessert oxå eftersom det faktiskt var lite synd om mig som hade fått denna omogna bananen.....och då valde jag en kaka. De ska tilläggas att detta på bord med kakor och frukt och grejer är det även större grejer på som tårta och så... om man vill äta sötsaker finns det gott om dem.


Kaka nr 2: vi var ju på tur igår för att kolla hur det ser ut i omgivningen här. Och jag frågade såklart om det fanns något bra bageri i staden (varför jag undrar detta vet jag faktiskt inte). När vi går förbi ett bakery så frågar Ashley om vi vill gå in och titta lite. Hmm hur ofta går man in på ett bageri och bara tittar lite. Jag har aldrig förut gjort det iaf ?! Men klart vi vill.. Väl inne berättar Ashley för kvinnan bakom disken att vi är internationella studenter som visas runt i staden.... Och "tanten" där inne var så glad och trevlig och ville såklart att de internationella studenterna skulle ha en varsin kaka...


Kakor gör mig glad...


Kommentarer
Postat av: christina eriksson

Jag måste skratta när jag läser dina kakhistorier!
Förstår att du trivs du blir väl bemött och det är ju bara att tacka och ta emot.Kanske vi "svenskar" har nåt att lära av den spontana vänligheten!
Det är väl en bra vana att vakna tidigt och ta vara på dagen. Man hinner ju med så många fler kakor!(fniss)

2012-08-23 @ 14:47:53
Postat av: Evelina

Hahahaha du är för skön Susanne! Ska bli kul att följa din blogg :)

Svar: :) kul att du tycker att det skall bli kul..
Susanne Eriksson

2012-08-24 @ 21:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0