Kära Chicago jag gillar dig!!

Hej! 
 
Ja nu sitter man här igen med högar av plugga och ny poppade popcorn i vardagsrummet tillsammans med KeKe och Julia. 
 
Chicago var ju fantastiskt som jag skrev i mitt tidigare lilla inlägg. Vad jag har skrattat genom denna resan.. 
 
Här väntar vi på att bussen skall komma. Tog en Taxi in till stan och där skulle bussen ta oss från Cleveland till Chicago på 7 timmar.
 
Väl framme så tog vi tåget till stället där vi skulle bo.. Tåget gick mellan alla skyskrapor osv ovan för gatorna och aldrig ned under marken. Men de hade även tunnelbana.. 
 
Första dagen i staden gick vi på en tysk julmarknad som låg mitt i stan.. 
 
I parken kunde man åka skridskor.. 
 
Ovanför skridskobanan fanns det en jätte jätte jätte stor böna som var som en spegel.. Denna parken var mysig.. 
 
På kvällen gick vi ut och käkade.. efter de gick vi till en klubb där de hade live band.. kändes lite som att vara med i serien OC här faktiskt.. 
De två första dagarna var det väldigt bra väder varmt och soligt.. Men de två följande dagarna var kalla.. 
 
På denna otroligt mysiga gata bodde vi på.. 
Här sprang jag och Maja runt på Thanksgiving.. 
 
Vi sprang fram och tillbaka på denna gatan för att vi ville hitta ett ställe att äta frukost på.. Vilket resulterade i Subway... (var nästan inga restauranger öppna på denna thanksgiving. 
 
Tanken var att vi skulle gå ut på något kul ställe på kvällen.. Men det ekade i på gatorna då det inte var några folk ute.. Så de blev Subway igen.. Macka på macka.. (Subway är en ställe med mackor för de som inte var de). 
 
 
 
Men klockan 00:00 då började Back Friday så vi gick och shoppade istället mitt i natten... 
 
 
Jag har ju en grej för de här med hattar.. Jag har provat endel på resan men inte köpt någon.. Den enda hatt som jag köpt än så länge är min svarta mössa som jag köpte där jag bor på en fiskar och geväraffär.. 
 
(köpte inte något under vår nattliga shopping.. Men Julia köpte två jackor, super fina om någon undrar). 
 
Dagen efter gick vi även på lite shopping då om någon vet vad Black Friday är.. det är väl lite som rean på jul för oss. Massor av rea och massor av folk (Googla ordet för att veta mer).. Jag köpte en väska faktiskt när vi var ute den kvällen..Jag har ju insett att jag inte kan shoppa så mycket då jag faktiskt måste få med mig de på nå vis..  Jag insåg under detta inlägg att vi gjort så mycket under denna resan att det inte får plats under ett inlägg.. SÅ tjingeling oxå skriver jag mer i ett annat inlägg senare.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0