Om Obama!

Ja! Jag tror inte någon i detta landet USA har missat att det varit val igen. När jag kom till lektionen i Måndags suckade min lärare och sa "grattis vi är äntligen fria från reklam om valet" och det har verkligen varit överflödigt med reklam om dessa kandidater. På skolan här bara har jag blivit stannad flera gånger för att folk vill att man skall prata politik. Folk i min närhet ville klar att Obama skulle vinna, vad jag tycker säger jag inte eftersom att jag är svensk och vi pratar inte om vad vi röstar på (skämt å sido).
 
Jag hade inte riktigt tid att följa vakan då jag var tvungen att lägga all min energi på att plugga till prov (som vanligt). Men mina roomies satt brevid mig med varsin dator och skrek ut resultat stat för stat allt eftersom. Men jag kollade iaf på talen som båda höll. Obama klev upp på scenen med hela familjen och vinkade glatt till publiken.. Ja vad säger man, Obama är lixom en blandning av Kungafamiljen, Rockstjärna och Fredrik Reinfeldt. När vi var i Cleveland och kollade på han när han skulle tala var personer verkligen som de hade hamnat på en rockkonsert, skrek och hadde sig, sprang omkring med tröjor med Obama på... och det stannade inte där, folk hade även tröjor med hela familjen Obama.
Tänk om folk skulle bli lika galna när de såg Fredde Reinfeldt??.. Eller blir dem det kanske ???? 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0