Tredje degen gillt..

Hej! Här sitter jag nu vid köksbordet. Sherifferna på skolan har just varit här för jag bakar bullar. Alltså de dära bakplåtspapperet som jag köpte var visst inte ugnsvänligt (rykte lite)... Men men.. Jag förstår inte heller vad det är som händer med dessa bullar som jag bakar, degen vill inte svälla, är nu på min tredje deg och efter den blir det att köpa ny jäst för har jag en gång gått in i bakandet skall jag ut ur det med en ordentlig produkt, i detta fallet bulle. Har aldrig haft detta problem förut.. Torr jäst är inte bra grejer verkar det som.. 
 
Provade att baka ut en deg iaf, fast blev inte riktigt som de skulle iaf.. Pärlsocker finns inte heller så kör med nötter.. 
 
Idag har det regnat massor och jag skall sätta mig och skriva en rapport nu. 
 
Tjingeling.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0