Nu är Sandy här och blåser

Jag har ju blivit tillsagd att det inte skall vara så farligt med stomen här.. Men hu vad de regnar och blåser, ska tydligen bli värre. Men inte alls lika farligt som på kusten..Men KeKe sa att hon hade hört att de skulle blåsa här 104km/h.. Jag och mina roomies har nyss varit och handlat på wallgreens. Jag köpte lite mat, vatten och ett ljus.. De små ljusen var slut.. Det piper av blåsten.. Det gick inte att betala med kort och de kunde inte se priset på varorna genom datorn så att de sprang en kille runt i butiken och kollade vad alla varor kostade som folk köpte.. Tur att man har kontanter.. 
 
Jag var på lektion nu i kväll och hade prov, strömmen gick säkert 10 gånger under testet. Vi sitter vi och pratar och funderar över om det blir någon skola imorgon. 
 
Trafikljusen fungerar inte heller nu... 
 
Nu ska jag dricka lite tee.. Detta blir bra... Om det blir jätte farligt med stormen tänker jag gå in i min garderob... 
 
 
 
Jula tyckte att vi skulle köpa denna maskin att ha under stormen.. 
Strömmen gick på mataffären flera gånger under våra 30min där.. 
 
Mörkt!
 
Ett ljus och en lampa blev investerat.. Har även två små nyckelringslampor.. En som jag fått av pappa... 
De stod i kassan och räknade allt på miniräknare.. 
 

Kommentarer
Postat av: christina eriksson

Vad bra att ni handlat.Det blir väl snart vanlig vardag igen.Man är rätt ställd utan ström, eller hur.
Kan vara bra att lära sig.

Svar: Ja de blir de nog.. Puss
Susanne Eriksson

2012-10-30 @ 21:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0