Hos presidenten på middag

Hej!
Kom nyss hem från skolans president (rektor). Det var middag för oss "långväga"studenter. Han är riktigt trevlig den herren faktiskt. Hans fru och hans två döttrar och hunden som var mindre än min "Nalle-hund" var även på plats. Kul att hundens namn var Pippi efter Pippi Långstrump. Det gick omkring en fotograf och tog bilder under tiden vi var där. Jag gillar inte riktigt att vara med på sådana bilder, men jag själv älskar att ta spontana bilder, de blir bäst bilder då. För att beskriva stämningen lite på stället så var det damer som skötte maten och plockade tallrikar med vita skjortor och svarta byxor + namnbrickor. Presidenten gick omkring och pratade lite smått med varje elev. Frun i huset log mest, barnen åkte lite senare iväg då dem skulle till kyrkan och gå på kör. Det hände egentligen inget speciellt utom att vi åt och pratade. 

Men det var trevligt, alla är så trevliga här, som jag nog har skrivit några gånger nu. 

Kirsten ville så gärna vara med på kort med presidenten. Så självklart tog jag kort när hon sa hejdå (i smyg).. 

 

Tjingeling!

 




(Vill bara tillägga att varje rektor bor i samma hus. Så när en en rektor slutar och en annan tillsätts så flyttar den gamla rektorn ut ur huset och den nya rektorn flyttar in. Huset ligger på campus. Tar nog ca 10 minuter att gå från mitt hus till presidentens hus. Hur kul är det inte att folk åker bil när det inte är långt att ta sig omkring på campus med benen?).









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0