Halloj efter hmmm ja...

Hejsan där!!
Men oj vad jag inte har bloggat på ett tag nu men tadaaaaa nu var de dax..
 
Det vart lite omöjligt att blogga i slutet av våran resa.. Men nu måste jag ju berätta lite av de som varit såklar.
 
Jag är nu mera i Sverige igen sedan exakt en veckan. Började min tid här hemma med att vara sjuk i sex dagar, fy vad jag sov de första dagarna.. Jag sov seriöst nästan helatiden.. Jag har fortfarande inte fått till tiderna efter skillnaden i tiden som är mellan Sverige och USA. Jag somnade exempelvid 23:30 igår och vaknade klockan 04:00 inatt.. i förrgår somnade jag klockan 08:00 på morgonen och vaknade klockan 12:00.. Ja ingen ordning är det men hoppas på att med lite tid skall de ordna sig. Det tog ju lixom två vecor för att komma in i OHIO tiden.. 
 
Men hur som tillbaka till Miami:
 
Miami var en stad som jag gärna vill åka tillbaka till... här är lite av de vi gjorde:
 
1. Jag och Julia åkte till USA´s andra största köpcentrum där vi gick loss.
2. låg vid poolen och sov.
3. Låg på stranden och sov.
4. Gick ut och åt på världens mysigaste tapas ställe två gånger.. mmmm gott.
5. Shoppade ännu mera.
6. Åkte buss åt fel håll.
7. Träffade en kille som tog mig och Julia på barrunda som var fantastisk. 
8. Åt pannkakor klockan 5 på morgonen med Maja efter barhäng.
9. Satt på en restaurang med Maja där hon blev överväldigad över hur just dem kunde veta exakt vilken musik som hon ville höra ur högtalarna.
10. Träffade ett par från Finnland som inte var riktigt kloka (för mer info kontakta mig).
11. Blev överväldigad av en trollkar.
12. Hade de underbart faktiskt. 
13. Sa hejdå till Julia. 
14. Sa hejdå till Maja.
 
Om nummer 13:
Julia Julia Julia... 
 
Fyy bubblan vad jag saknar denna kvinnan. 
Har ju levt med henne under hela denna tiden i USA både under studietiden och under resan.. Från att träffa en människa varje dag tillatt skriva lite på Facebook har varit lite jobbigt faktiskt. Jag gillar verkligen Julia för att hon är fantastisk såklart. Jag hade gärna flyttat henne hit till Sverige och haft henne här, men hon måste ju få leva där borta i Argentina. Man kan tro att de skulle kunna bli kulturkrock mellan oss, men det har inte varit.. Ne henne kommer jag iaf träffa igen. 
 
Om nummer 14:
Maja Maja Maja...
Vilken kvinna.. Tänka sig vilket team vi blivit. Jag och Maja är från samma universitet i Sverige och man kan ju inte förvänta sig att man skall klicka bara för de.. Men jo då minsann de har vi gjort och vilken relation.. Hon och jag har varit lite som syskon, skrattat massor, gråtit lite och bråkat något...Henne kommer jag ju se igen då jag flyttar upp till Umeå en stund igen.. 
 
Omställning:
Och vilken omställning det var att komma tillbaka till detta land. Jag har inte riktigt vant mig ännu, kommer väl att göra de. Jag har ju levt med människor runt mig ständigt och just nu är jag hemma hos Mamma och Pappa i Västerås så att de är ju människor här med. Nu ska jag ju upp till Umeå till min egen lilla lägenhet som jag införskaffat mig, ska bli spännande och se hur de blir att vara helt själv. Jag menar Jag och KeKe har ju sovit i samma rum under studierna, sedan när vi reste blev de Maja och Julia.. 
 
Det blev ett långt inlägg idag/inatt.. Börjar känna att magen kurrar klockan är ju ändå 05:46 (har varit vaken i två timmar snart). 
 
Puss. 
(Lite bilder från Miami)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(känner mig lite hemma med Walgreens då vi hade de brevid vårat hus i Berea).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Mamma hade gjort detta hjärta till mig.. Tog nog 14 minuter sedan var de slut... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0